Valašské frgále

Zveganizovala jsem recept na tradiční valašské frgále a výsledek byl super ;) Recept, ze kterého jsem vycházela najdete ZDE. Těsto dle receptu je na 4 frgále, já jsem z něj udělala pouze dva, a to proto, že jsem pekla až pozdě v noci a už se mi nechtělo čekat než se upečou další a také jsem neodhadla množství náplně a měla jsem jí málo (to je tak, když děláte od oka). Výsledek chuťově super, jen těsto bylo trochu hrubší "kynutější". Příště si dám tu práci a udělám hezky 4 kousky ;)

Potřebujeme:
  • 500 g polohrubé mouky
  • 75 g moučkového cukru
  • 1 kostka droždí
  • 250 ml teplého sojového mléka
  • 125 g kokosového oleje
  • kůra z 1 bio citrónu
  • 1 lžíce cukru krupice (hnědý třtinový)
  • špetka soli
Drobenka
  • 100 g hrubé mouky
  • 60 g cukru krupice
  • 60 g rostlinného másla (Cocovit)
Maková náplň (na 1 frgál):
  • 1 hrnek máku
  • 1 hrnek ovesného mléka (nebo jiného rostlinného)
  • cukr dle chuti (dala jsem asi 3 lžíce)
  • šťáva z půlky citrónu
  • 1 lžička skořice
  • 3 lžíce rumu
  • špetka soli
"Tofutvarohová" náplň (na 1 frgál):
  • 1 měkké tofu (Lunter, Sunfood, Toppo...)
  • cca 1/4 hrnku ovesného mléka (dle potřeby)
  • šťáva z půlky citrónu
  • moučkový cukr dle chuti (dala jsem asi 2 lžíce)
  • 3 lžíce rumu
  • rozinky nebo brusinky (nemusí být)
Hrušková náplň (na 1 frgál)
  • 5 hrušek
  • 1 lžíce cukru
  • šťáva z citronu dle chuti
  • 2 lžíce rumu
  • 1 lžička skořice
  • povidla dle chuti
  • 1/2 lžičky škrobu (nebo dle potřeby)

Postupovala jsem s přípravou stejně, jako ve zmíněném receptu. Do mísy nasypeme mouku, uděláme do ní důlek, dáme lžíci krupicového cukru, rozdrobíme droždí, zalejeme teplým mlékem (ne horkým, ne moc vlažným) a necháme vzejít kvásek. Až vzejde kvásek, přidáme moučkový cukr, špetku soli, citrónovou kúru a změklý kokosový olej. Vše dobře prohněteme (klidně hnětačem, robotem) a dáme na 15 minut kynout na teplé místo. Po 15 minutách prohněteme, jako se píše v receptu, dáme znovu kynout a ještě dvakrát to zopakujeme.
Poté rozdělíme na 4 části a rukama tvoříme na pečícím papíru kulatou "placku". Okraje necháme vyšší, aby nevytekla náplň.
Na koláče rozetřeme náplň, posypeme drobenkou a dáme péct na 180°C do zlatova (mohlo to být možná 20-30min).
Maková náplň: Mák pomeleme, mléko dáme vařit s cukrem, skořicí a solí. Až začne vařit přidáme mák a míchame do zhoustnutí (ani né minutu). Nakonec vmícháme citrónovou šťávu a rum, případně dosladíme.
Tofutvarohová náplň: Vše rozmixujeme, rozinky vmícháme nakonec.
Hrušková náplň: Hrušky nakrájíme, dáme do hrnce, posypeme cukrem, přidáme citrónovou šťávu, rum, skořici a podusíme. Poté přidáme povidla (nemusí být, ale více mi to chutná), rozmixujeme a zahustíme trochou škrobu.
Drobenka: Mouku smícháme s cukrem a prsty promačkáme se studeným máslem, dokud nevznikne drolivá hmota.

Nejnovější příspěvky na instagramu

Sledujte

Štítky

bez lepku (111) bez sóji (111) blog (2) brambory (19) cake (11) cizrna (8) cuketa (10) černá sůl (7) červená čočka (10) čočka (8) čokoláda (11) datle (7) dezerty (21) do 15 min (69) do 30 min (24) dort (6) dresing (6) drink (18) English version (39) fazole (5) gluten free (110) houskový knedlík (5) chia (9) chléb (4) chlebíčky (14) chuťovky (20) kapusta (3) kari (5) kešu (6) kokosové mléko (30) koláč (10) kynuté těsto (12) lahůdkové droždí (19) likér (3) luštěniny (17) majonéza (15) mléko (15) nápoje (27) narozeniny (29) občerstvení (45) omáčka (19) ořechy (21) ovoce (44) party (51) pečivo (12) pizza (3) polévka (18) pomazánka (12) protein (3) rajčata (23) rýže (14) římský kmín (12) skořice (22) sladká jídla (10) sloní žrádlo (1) smetana (27) smoothie (24) snídaně (53) soy free (110) sugo di pomodoro (10) svačina (43) sýr (15) tahini (6) těsto (24) těstoviny (12) tofu (17) Vánoce (8) žampiony (19)
© Vegprojekt.